http://mediekritik.lege.net/
Mediekritik diskussioner
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
 OBS att texter som är äldre än några dagar gamla ofta spärras för editering, så att länkar hit garanteras referera till det avsedda materialet.
 Cookies:  Liksom många websiter använder denna cookies och/eller liknande teknologier för att förbättra användbarheten, men det går att blockera cookies i sin webbläsare och ändå läsa siten.  En cookie är en liten datafil som sparas i den enhet du använder för att läsa siten.  Vi kan använda både tillfälliga cookies och sparade cookies.  Om du läser siten godkänner du att cookies används.

Folk och försvar Nr 4 2005 s 9: Amerikansk säkerhetspolitik

 
Post new topic   Reply to topic    http://mediekritik.lege.net/ Forum Index -> Mediekritik
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Leif Erlingsson
Site Admin


Joined: 28 Jul 2005
Posts: 302
Location: Tullinge, Botkyrka

PostPosted: Sat, 2005 Oct 22 11:24:08    Post subject: Folk och försvar Nr 4 2005 s 9: Amerikansk säkerhetspolitik Reply with quote

Länk till denna sida: http://mediekritik.lege.net/viewtopic.php?p=96#96

Folk och försvar Nr 4 2005 s 9: "Amerikansk säkerhetspolitik snart miljövänlig":

I artikeln (av Pontus Ekstedt, Department of War Studies, King's College, London) nämns att
    ``På grund av oljeberoendet har USA tvingats till militärt agerande som har varit mycket kostsamt vad gäller pengar och människoliv. Invasionen av Irak är kanske det allra bästa exemplet på det.''
Jag kan inte påminna mig att man förut sagt att kriget handlade om oljan, men nu är det plötsligt en självklarhet som alla bara vet.

Detta är ett exempel på vad jag vet att andra - kanske Chomsky - har beskrivit, att först förtigs sambanden, sedan förnekas de, sedan är de självklara. Och aldrig har de förklarats....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
11-09-01.blogspot.com
Guest





PostPosted: Sat, 2005 Oct 22 14:29:04    Post subject: Reply with quote

Kriget om oljan - invasionen av Afghanistan för att bygga en oljeledning från Kaspiska havet genom Afghanistan och vidare till Pakistan - för utskeppning över världshaven. Och sen kriget/ockupationen av Irak bygger bägge på 11 september.

Leo Strauss heter filosofen som lärde Rumsfeld, Cheney och Wolfowitz att det behövdes en myt för att få människor att gå deras väg. Dessa tre herrar och ett antal till är medlemmar av PNAC - Project för a New American Century - som skrev i september 2000 att ett nytt Pearl Harbour behövdes.

Den 11 september satt Bush i en skola och lät de små barnen läsa en saga om en get för sig. En av hans medarbetare viskade i hans öra:
America is under attack.

Bush tog inte skydd i sin bombsäkra bil där han kunde informerat sig vidare och gett order om att planet mot Pentagon skulle tas ner.

Rumsfeld har ändrat sin historia om vad han gjorde i Pentagon. Han var försvunnen i en halvtimme - efter det Pentagon träffats - ingen vet vad han gjorde denna halvtimme.

Cheney satt i en bunker vid Vita Huset. "A young man" kom in och höll honom underrättad:
The plane is 50 miles out.” “The plane is 30 miles out.” And when it got down to “the plane is 10 miles out,” the young man also said to the Vice President, “Do the orders still stand?” And the Vice President turned and whipped his neck around and said, “Of course the orders still stand. Have you heard anything to the contrary?”

http://11september2001.blogspot.com/
och du får veta mera och framförallt lära dig att ta reda på mera själv - få reda på var du kan hämta information för att göra dig din egen bild.

För det är inte bara en kamp om oljan utan enligt PNAC har det fjärde världskriget startat och det handlar om "TOTAL GLOBAL MILITARY DOMINANCE".

Ingen som har berättat det för dig - då får du ta reda på det själv!
Idea
http://11september2001.blogspot.com/
Back to top
Leif Erlingsson
Site Admin


Joined: 28 Jul 2005
Posts: 302
Location: Tullinge, Botkyrka

PostPosted: Sat, 2005 Oct 22 21:04:26    Post subject: Bästa folkvalda och politiker Reply with quote

Länk till denna sida: http://mediekritik.lege.net/viewtopic.php?p=98#98
Kopia även här: http://life.lege.net/viewtopic.php?p=176#176

Till: Riksdagsledamöter och parlamentariker
Fri, 17 Dec 2004 09:12:51 -0500

Nedan följer ett brev som skrevs till deltagarna i Folk och Försvars kongress strax före Tsunami-katastrofen, baserat på det preliminära programmet för konferensen. Brevskrivaren Ulf Erlingsson föreslog deltagarna att istället för den amerikanska agendan diskutera det som är av intresse för Sverige - och angav riktningen för vad som bör diskuteras. Mottagarna inkluderar flera partiledare. Men sedan kom förstås Tsunamin, och konferensen kunde istället koncentrera sig på den mycket viktigare frågan om hur man skulle hantera nästa Tsunami-katastrof i Thailand med svenskar inblandade.

Brev sänt den 17 dec 2004, något förkortat

Bästa folkvalda och politiker,

Ni har alla en sak gemensamt, nämligen att ni kommer att delta i Folk och Försvars kongress i januari. Jag har läst programmet, och vill bidra med några frågeställningar.
[...]
Kongressledamot Dennis J. Kucinich (från Cleveland, Ohio) var den ende demokratiske presidentkandidat som öppet sa att USA är ett imperium som måste monteras ner. Då han besökte Miami hade jag tillfälle att ställa några frågor. Jag sa att det diskuteras mycket om ett demokratiskt underskott i EU, och frågade diplomatiskt om han ansåg att det fanns ett demokratiskt underskott också i USA. Han svarade ''«Underskott» är fel ord. Det börjar inte ens beskriva det. Situationen är mycket allvarlig.'' Han reste sig och började gå runt, tydligt upprörd över ämnet; frågestunden med hans valarbetare tog ett hastigt slut.

Nu har presidentvalet varit, och valfusk i stor skala misstänks i Ohio. Secretary of State, som ansvarar för att valet genomförs på ett oklanderligt sätt, var också co-chairman för Bushs omvalskampanj. Det är omöjligt att hävda ståndpunkten att han var ojävig i sina beslut. President Carter skrev inför valet, att ett av kraven för att han skall övervaka ett val är att det finns förutsättningar för att det skall kunna genomföras på ett demokratiskt sätt. Ett av de viktigaste kraven är att det genomförs av en ojävig institution, och det är inte fallet i vare sig Florida eller Ohio. Om inte president Carter, en internationellt erkänd valövervakare, anser att det ens fanns förutsättningar att genomföra ett demokratiskt korrekt val i Florida och Ohio (de två delstater som avgjorde valet 2004), varför skall då ett land som Sverige acceptera Bush som demokratiskt val?

Speciellt som han ju faktiskt förlorade år 2000 också (Gore fick fler röster i Florida än Bush, men Högsta Domstolen stoppade rösträkningen eftersom ''det skulle inverka negativt på presidentens legitimitet om det visade sig att han inte vann'').

Men Ohios författning medger ju en omräkning av rösterna, invänder Du kanske. Ja, och en sådan har begärts av två av de fyra kandidaterna. Men delstaten har struntat blankt i den begäran. De menade, och domstolen höll med, att valet först skulle bli officiellt innan det kunde kontrollräknas. Det har skett, elektorer har utsetts, sammanstrålat, och kastat sina 20 röster. Nu har omräkningen börjat - men den kan inte längre ändra resultatet, eftersom elektorerna redan utsetts, sammanstrålat, och kastat sina röster. Den kan bara, på sin höjd, påverka Bushs legitimitet som president. Som år 2000 alltså.

Nå, hur går det då i röstomräkningen? Den är tydligen impopulär, för vissa offentliga handlingar som behövs har låsts in, medan andra dokument, som skall bevaras för en eventuell omräkning, medvetet har förstörts av de ansvariga. Den ledande demokraten i justitieutskottet i Washington, Conyers, driver sin egen undersökning, motarbetad på alla plan av republikanerna.

Oegentligheterna inför och under valet, i kombination med dem efter valet som en reaktion på begäran om omräkning, inger inte förtroende. Eftersom:
-valutgången står och faller med Ohio,
-exit polls hade Kerry som klar vinnare i Ohio men Bush vann enligt officiella data,
-det finns stora kvarstående frågetecken och tecken på valfusk,
-ansvariga myndigheter motarbetar försök att kontrollera valutgången,
-rådata från valet har förstörts så att en fullständig omräkning inte längre är möjlig,
så är den enda rimliga ståndpunkten den att valet måste göras om. Kunde det göras i Ukraina, så kan det göras i Ohio. Ohio är mycket mindre än Ukraina.

-- Om inte valet görs om, så kan inte resten av världen betrakta USA som en demokrati längre. Nu invänder kanske någon att Bush vann med 119.000 röster i Ohio, så även om det var lite fusk så var det ändå en överväldigande seger. Aha!, svarar jag, om det är det som är kriteriet så var ju Irak en strålande demokrati, för Saddam Hussein fick 99% av rösterna.

-- Och om inte USA är en demokrati, så måste vi omvärdera vår säkerhetspolitiska analys
-Varför rustar de så till tänderna?
-Varför envisas de med att utveckla massförstörelsevapen?
-Varför bygger de militärbaser för biljonbelopp runt om i världen (Balkan, Centralasien, Mellanöstern)?
-Vem styr USA?
-Är det någon som styr, eller är det en koloss på drift i det militärindustriella komplexets självuppfyllande krigspropaganda?
-Och förresten, varför har USA gjort ett undantag för den paragraf i Geneve-konventionerna som förbjuder krigspropaganda?
-Är det för att Pentagon och kabel-TV i en ohelig allians skall kunna ägna sig åt krigspropaganda, så som gjordes inför Irakkriget? (Kabel-TV ägs delvis av en krigsmaterielkoncern; i USA finns ingen konkurrens på TV-fronten utan allt är beroende av en enda sektor: det privata näringslivet.)

Istället för att diskutera USAs relation till EU, borde Ni diskutera USAs utrikespolitik i stort. Och i förhållande till Kina, Ryssland och Mellanöstern. Och deras globala nätverk av baser. Vilka risker har det om Washington destabiliseras eller blir extremistiskt?

På konferensprogrammet står att diskutera en ny syn på suveränitet kontra plikt att ingripa i främmande land. En typiskt amerikansk talking point. Låter det inte som en marknadsföringsidé från en amerikansk krigsmaterielkoncern? (På tal om det, hur beroende är Sverige av att exportera krigsmateriel till USA? Bofors är ju amerikanskt numera . . . )

Det finns en vinkel till på detta, nämligen den religiösa fundamentalismen och extremismen som alltmer genomsyrar USA. [...]

Jag hoppas att dessa kommentarer skall bidra till en konstruktiv och givande debatt, och att ni undviker att gå i en fälla och diskutera den amerikanska agendan istället för den svenska.

Bästa hälsningar

Ulf Erlingsson

Till: Riksdagsledamöter och parlamentariker . . . Berit Jóhannesson (v), Alice Åström (v), Urban Ahlin (s), Håkan Juholt (s), Annika Nordgren Christensen (mp), Eskil Erlandsson (c), Cecilia Malmström (fp), Birgitta Ohlsson (fp), Johan Pehrson (fp), Allan Widman(fp), Gunilla Carlsson (m), Else-Marie Lindgren (kd). Partiledare Fredrik Reinfeldt (m), Maud Olofsson (c), Göran Hägglund (kd), språkrör Peter Eriksson (mp). Fd statsminister Ingvar Carlsson, utrikesminister Laila Freivalds.
Kopia: Redaktör Helle Klein, Aftonbladet. Caroline Trapp, Folk och Försvar. m fl i Folk och Försvar
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Leif Erlingsson
Site Admin


Joined: 28 Jul 2005
Posts: 302
Location: Tullinge, Botkyrka

PostPosted: Sun, 2005 Oct 23 16:03:48    Post subject: Ursäkta att jag är tjatig... Reply with quote

Ursäkta att jag är tjatig...
(Postad 2005-10-22 23:30min blogg)

... men jag kan inte glömma att Sverige gillar tortyr. Öppna denna länk [den kommer i nytt fönster], och klicka #1. Där kan man bl a läsa Moderatledaren Fredrik Reinfeldt, 22 dec 2004 i radio:
    ``jag är också beredd på att skriva under på att Sveriges del i kampen mot terrorismen kommer att tänja en del gränser .. eh .. för vad vi än så länge uppfattat vara korrekta sätt att agera. Det finns legal grund för detta. Jag tror att Svenska folket [ska] ställa in sig på att det kan hända igen. Både att utländsk säkerhetstjänst opererar på plats i Sverige. Och att det kan ske avvisningar till länder som använder annat än allmän domstol för att pröva skuldfrågan. .. eh .. Och ibland kan det vara bra att vara rak över det, snarare än det vi har upplevt, tycker jag, för att försöka .. eh .. komma undan diskussion i den här frågan.'' (Moderatledaren Fredrik Reinfeldt, P1, Studio Ett 17:00-17:45, 22 dec 2004.)
Lars Lejonborg, strax efter, i samma program: ``Jag vill försvara Fredrik Reinfeldt. ...''. Intervjuare var Ekots Erik Ridderstolpe. Ämnet var alltså de torterade egyptierna och vad Göran Persson sa i utrikesnämnden.

Detta tycks vara svenska politikers koncensus - det blev inga ifrågasättanden i media.

Jämför denna tystnad med Glasgow-tidningen The Sunday Herald om USAs sätt att låta klientregimer tortera fångar, för att få ut "information" som sedan kan användas för administrationen Bushs politiska ändamål. Tack till Göran Kock-Swahne för länken!

Sunday Herald släpper fram 1) Den CIA-chef som uppfann "extraordinary rendition" och 2) den Storbritanniens ambassadör till Uzbekistan som har sett dess fulla avskyvärdhet, med kokta människor, etc. Det är något annat än det svenska medlöperiet, det!
________________________________________________________________

Språkrör startar mediekritisk folkrörelse. Läs Alexander Chamberlands med fleras texter om att det är dags att göra upp med [medlöpar-]media! Vi behöver skapa en mediekritisk folkrörelse skriver han. Och det har han sannerligen rätt i. Innan vi sitter i SVENSKA koncentrationsläger hela bunten - eller är skickade för ångkokning till Uzbekistan. Di verkar helt ha mist förståndet, di som bestämmer! Men allvarligt talat: Jag är allvarligt oroad!
________________________________________________________________

Att det är som det är beror kanske på att vi sedan många år tillbaka lever i en fasciststat, tack vare medierna, tack vare den nog så diskreta fascismen i näringsliv och regering. Läs Lewis H. Laphams roligt skrivna essä om ett i och för sig dystert ämne: Living in a Fascist State av en av mina favoriter, Lewis H. Lapham. Länk: http://informationclearinghouse.info/article10710.htm

Gunnar Thorell som skickade länken skrev ``Hädanefter handlar det bara om att hålla humöret på topp o medverka till en ny sorts fascism som hela världen kan beundra! Vi går mot en strålande framtid av Ragnarök!'' Lustigt nog slog jag upp "Oden" i Nationalencyklopedin i går av en helt annan anledning, och läste om hur Oden ledde gudarna under ragnarök i striden mot Fenrisulven... Är Fenrisulven det fornnordiska begreppet som motsvarar de kristnas Antikrist? Fundamentalister börjar - äntligen, jag själv gjorde det redan 2002/3 då jag själv var sån - tala om Bush som Antikrist: Han agerar som Djävulen i Guds/Kristi namn. Vi står hursomhelst inför en ideologisk strid av bibliska proportioner. I stort sett hela makteliten tycks ha smutsat sina händer. Vem är fri från skuld; Vem kan kritisera människorättsövergrepp? Inte våra politiker, tydligen. I flera år har jag upprörts över hur den lilla människan kommer ikläm - man läser ibland om det i media - men sedan.... tystnad. Det tigs uppenbarligen ihjäl. Det blir ingen "outrage", som man säger i USA. Det blir ingen folkstorm. Vad är "folkstorm"? Är det ett mediefenomen eller är det alla folkrörelser som reagerar? Om det är ett mediefenomen, så är det ju bara styrt av några proffstyckare. Det måste uppenbarligen till ny folkrörelse!
________________________________________________________________

Angående det svenska medlöperiet så skrev Ulf Erlingsson ett brev till riksdagsledamöter och parlamentariker som skulle delta i Folk och Försvars kongress i januari 2005. Brevet skrevs strax före Tsunami-katastrofen, baserat på det preliminära programmet för konferensen. Brevskrivaren Ulf Erlingsson föreslog deltagarna att istället för den amerikanska agendan diskutera det som är av intresse för Sverige - och angav riktningen för vad som bör diskuteras. Mottagarna inkluderar flera partiledare. Men sedan kom förstås Tsunamin, och konferensen kunde istället koncentrera sig på den mycket viktigare frågan om hur man skulle hantera nästa Tsunami-katastrof i Thailand med svenskar inblandade.

[Eftersom brevet finns längre upp så upprepas det ej här.]

En kopia av orginalbrevet gick till Redaktör Helle Klein, Aftonbladet, samt till Caroline Trapp med flera i Folk och Försvar. Mottagarna inkluderade ett antal svenska partiledare.

Gunnar Thorell skrev i sitt mail till mig, som jag nämnt i den förra kommentaren ovan, högre upp, om vår fina fasciststat som vi tack vare medierna lever i. Visserligen handlade hans länk om USA, men "let's face it", svenska medier är mer - mycket mer - medlöpande än amerikanska. Så om det gäller för USA så gäller det i än högre grad här. I USA finns det stark intern regimkritik - som får alltmer utrymme i medier. Var finns denna kritik i Sverige?
________________________________________________________________

Ska USA återerövra demokratin från fascismen? Läs om The Most Important Criminal Case in American History (Jim Moore, Huffington Post Oct. 20,2005)
    "If special counsel Patrick Fitzgerald delivers indictments of a few functionaries of the vice president's office or the White House, we are likely to have on our hands a constitutional crisis."
Men läs hela storyn. Ska Special Counsel Patrick J. Fitzgerald få in de amerikanska sammansvurna bakom lås och bom - eller blir han röjd ur vägen... Fast jag tror att det funkar så i USA att du inte blir röjd ur vägen om du bara har rätt uppbackning och stöd. Har rentav Special Counsel Patrick J. Fitzgerald rätt uppbackning och stöd? (PS: Officiella dokument; United States Government of Justice - Special Counsel Patrick J. Fitzgerald)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Leif Erlingsson
Site Admin


Joined: 28 Jul 2005
Posts: 302
Location: Tullinge, Botkyrka

PostPosted: Mon, 2005 Oct 24 0:54:28    Post subject: Det största kriminalfallet i USA:s historia Reply with quote

Det största kriminalfallet i USA:s historia

Länk till denna sida: http://mediekritik.lege.net/viewtopic.php?p=104#104
Kopia även här: http://mediekritik.lege.net/viewtopic.php?p=105#105


Date: Mon, 24 Oct 2005 00:10:10 +0200
From: Jan Viklund <jan@gandhitoday.org>
Subject: Största Kriminalfallet i USA:s historia (i kort sammanfattning)

Ett försök till kort, begriplig sammanfattning av pågående rättsfall i USA, totalt negligerat av svenska medier. Källhänvisningar i slutet. För daglig bevakning av härvan, se: AFTER DOWNING STREET - http://afterdowningstreet.org/

DET STÖRSTA KRIMINALFALLET I USA:s HISTORIA
[rubrik lånad från Jim Moore, Huffington Post 20 okt.]

"CIA:s beslut att [inför kriget] skicka förre diplomaten Joseph C. Wilson till Afrika för att undersöka uppgiften om att de sålt uran till Irak, fattades på en lägre nivå. Wilson arbetade aldrig för CIA, men däremot hans fru, Valerie Plame. Två högt uppsatta inom Vita Husets administration berättade för mig att det var Wilsons fru som kom med förslaget till uppdraget."

DESSA RADER ur journalisten Robert Novaks krönika i New York Times den 14 juli 2003, blev inledningen till en skandal som i dagarna kan leda fram till riksåtal mot regeringen Bush.

Några dagar före Novaks krönika, den 6 juli 2003, hade den förre Afrika-ambassadören Wilson i en tidningsartikel redogjort för hur alla påståenden om Iraks uranköp varit grundlösa. Därpå läckte alltså två icke namngivna personer inom Vita Huset uppgiften om att hans fru var CIA-agent, till en journalist. Något som kunde tolkas som ett budskap till honom och övriga kritiker att inte ifrågasätta Bushadministrationens ambitioner.

Utredningen om hur avslöjandet av Plames CIA-identitet gått till och vilka personer i Vita Huset som läckt uppgiften har nu pågått i 22 månader under ledning av statliga åklagaren Patrick Fitzgerald. New York Times-journalisten Judith Miller tillbringade 85 dagar i fängelse för att ha vägrat vittna och uppge sina källor. Efter dussintals intervjuer med regeringsanställda har Fitzgerald nu även väckt frågan om anklagelser till konspiration, mened och förhindrande av rättvisan.

Redan i slutet av september 2003 hade presidentens närmaste politiske rådgivare, Karl Rove, kallats till förhör av FBI, anklagad för att vara en av läckorna. Nyligen vittnade han i utredningens domstol för fjärde gången.

Och Miller uppgav i New York Times efter sin frigivning att åklagare Fitzgerald frågat henne om "vice president Dick Cheney godkänt mina intervjuer med bland andra talesman 'Scooter' Libby - eller kände till dem."

"[Dick] Cheney har tillsammans med en handfull övriga kidnappat amerikansk utrikespolitik i egna syften", förklarade förre utrikesminister Colin Powells främsta medarbetare, överste Lawrence Wilkerson vid ett seminarium den 19 oktober hos New America Foundation, en Washington-baserad tankesmedja.

Det verkar bli en högst intressant höst, kommenterar Ray McGovern, analytiker för CIA under 27 år. Missa inte fortsättningen. Den kommer att ställa Nixons Watergate i skuggan.

Sammanställning: Jan Viklund, Gandhi TODAY

NÅGRA KÄLLOR:
==========================
Mission to Niger (Robert Novak, NY Times, July 14, 2005)

Bush Aide Accused of CIA Leak (The Guardian, Oct. 1, 2003)

Rove Will Testify Again in Leak Case (Los Angeles Times, Oct. 7, 2005)

Leak Shines Light on White House (The Guardian, Oct. 18, 2005)

16 Fatal Words - Chickens Come Home to Roost on Cheney (Ray McGovern, CounterPunch, Oct. 20, 205)

Cheney 'cabal' hijacked US foreign policy (Financial Times, Oct. 20, 2005)

The Most Important Criminal Case in American History (Jim Moore, Huffington Post Oct. 20,2005)

= = = = = = = = = = = = = =
OFFICIELLA ÅKLAGAR-DOKUMENT:
United States Government of Justice - Special Counsel Patrick J. Fitzgerald
http://www.usdoj.gov/usao/iln/osc/

------------------------------------------------------------
Gandhi TODAY
http://gandhitoday.org/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Leif Erlingsson
Site Admin


Joined: 28 Jul 2005
Posts: 302
Location: Tullinge, Botkyrka

PostPosted: Mon, 2005 Oct 24 18:03:25    Post subject: Det är bara att tacka för att detta fått mycket bra publicit Reply with quote

Det är bara att tacka för att detta fått mycket bra publicitet: http://sr.se/cgi-bin/P1/program/?ProgramID=1637

http://sr.se/cgi-bin/P1/program/?ProgramID=1637 wrote:
Studio Ett
vardagar 16.05-16.45, 17.00-17.45

Måndag 24 september

Programledare: Li Hellström och Kristin Göthe

Bushregeringens hittills värsta kris
Den här veckan kommer besked om två framträdande personer i Vita Huset ska åtalas. Det är presidentens rådgivare Karl Rowe, vice stabschef i Vita Huset och vicepresidentens stabschef Lewis Libby. 16.05
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Leif Erlingsson
Site Admin


Joined: 28 Jul 2005
Posts: 302
Location: Tullinge, Botkyrka

PostPosted: Wed, 2005 Oct 26 11:38:28    Post subject: Även DN skrev om detta i måndags. Reply with quote

Jag vill notera att även DN skrev om detta i måndags. Det var bra.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    http://mediekritik.lege.net/ Forum Index -> Mediekritik All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
HOME          Läs om Intelligentsians blockering här: http://blog.lege.net/          Besök AllaForum!